• ساعت تماس: شنبه تاپنج‌شنبه 9 الی 20

  • شماره تلفن : 021-88684192, 09362105255

  • ایمیل: info@scalpiranian.com

عفونت تاتو و روش‌های درمان خانگی آن

آیا میخواهید در رابطه با عفونت تاتو و روش‌های درمان خانگی آن اطلاعاتی کسب کنید؟ آیا می دانید علل بروز عفونت پس از تاتو چیست؟ اگر کسب اطلاع از این موارد برایتان اهمیت دارد، همراهی با اسکالپ ایرانیان را از دست ندهید.

تاتو روشی است که از آن برای اهداف مختلفی استفاده می شود به گونه ای که برخی تاتو را بر روی اعضای بدن خود انجام می دهند و با این روش اشکالی را بر روی پوست خود طراحی می کنند و برخی دیگر نیز از آن به منظور آرایش دائم چهره بهره می برند.

امروزه استفاده از تاتو برای بخش های مختلف صورت مانند: ابرو، لب، خط چشم، کف سر و ... به وفور استفاده می شود و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است اما باید به این موضوع نیز توجه کنید که تاتو یک روش کم تهاجمی محسوب می شود که برای انجام دادن آن باید سوزن نانو وارد لایه میانی پوست شود و بنابراین ممکن است که خطراتی نیز در آن برای انسان وجود داشته باشد.

یکی از مهم ترین عوارض و یا خطرات ناشی از آن عفونت تاتو است که مساله بسیار شایع ای است قبل و بعد از تاتو خط لب چه اقداماتی انجام دهیم؟ تا دچار عفونت نشود؟

شایع ترین علل بروز عفونت تاتو:

عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند باعث بروز عفونت بعد از تاتو شوند و برای شخص دردسر ایجاد کنند. این دلایل عبارتند از:

  • استعمال سیگار، دخانیات و مشروبات الکلی بعد از تاتو و قبل از آن
  • رعایت نکردن مراقبت های بعد از تاتو
  • تماس گرفتن با آب بعد از تاتو پیش از اینکه سه روز دوره نقاهت به اتمام برسد
  • مصرف مواد و یا سوزن آلوده
  • تماس دادن محل تاتو شده با مواد شوینده
  • و....

 

 

عفونت تاتو و روش‌های درمان خانگی آن:

زمانی که محل انجام تاتو دچار عفونت شود، معمولا با علائمی همچون: خونریزی بسیار اندک، درد، خارج شدن مایع زرد و یا سفید رنگ از محل تاتو، ملتهب ماندن محل تاتو و ... همراه است که اگر با این علائم مواجه شدید، باید دریابید که محل تاتو دچار عفونت شده است.

در این خصوص میتوانید از روش های زیر برای درمان خانگی آن استفاده کنید تا بهبودی خود را به دست آورید:

استفاده از پماد موضعی از خانواده آنتی سپیتک ها:

بهترین و مناسب ترین راهکار برای درمان خانگی عفونت تاتو، استفاده از پماد های موضعی است که در گروه پماد های آنتی سپتیک قرار دارند. این نوع پماد ها می توانند به سرعت باعث بهبودی عفونت زخم تاتو شوند و به بهبودی شما کمک کنند.

پماد نام برده شده را میتوانید از داروخانه بدون نیاز به نسخه تهیه کنید و روش مصرف و زمان به کار بردن آن را نیز از فروشنده در داروخانه بپرسید.پماد های انتی سپتیک تاثیر بسیار چشم گیری در این زمینه خواهند داشت.

سعی کنید که محل تاتو را از گرد و خاک و کثیفی دور نگه دارید:

تاتوی انجام شده در هر بخش از بدن چنانچه دچار عفونت شده باشد و یا نه، باید از گرد و غبار و آلودگی دور باشد. اگر این مساله را برای تاتویی که هیچ مشکلی در آن نیست رعایت کنید از بروز این مشکل در امان می مانید اما اگر عفونت کرده باشید نیز باید حتما زخم را از آلودگی حفظ کنید تا عفونت ایجاد شده تشدید نشود.

استفاده از وازلین:

یکی دیگر از روش های درمان خانگی عفونت تاتو استفاده از وازلین است که التهابات پوستی را کاهش می دهد. به این منظور میتوانید یک لایه نازک از وازلین را بر روی محل تاتو بزنید و سپس روی آن را با یک باند تمیز بپوشانید.

استفاده از آلوئه ورا:

آلوئه ورا یک گیاه بسیار مفید و موثر بر روی انواع مختلف مشکلات پوستی است که در خصوص عفونت تاتو نیز میتوانید از آن استفاده کنید. به این منظور باید آلوئه ورا را بر روی محل عفونت قرار دهید تا سوزش آن تسکین داده شود و زخم ایجاد شده با سرعت بیشتری بهبود پیدا کند.

کلام پایانی:

عفونت تاتو و روش‌های درمان خانگی آن به شما کمک می کند که بتوانید با بروز این مشکل از عهده درمان آن بر آیید و دچار ترس و هراس نشوید. اما با این وجود فراموش نکنید که در صورت شدید و حادتر شدن عفونت باید حتما به پزشک مراجعه کنید و به جای استفاده از روش های خانگی از پزشک کمک بخواهید زیرا عفونت می تواند به یک بیماری خطرناک و جدی تبدیل شود که حتی خطر مرگ به همراه داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

مرکز تخصصی اسکالپ و میکروپیگمنتیشن ایرانیان ارائه دهنده تخصصی‌ترین خدمات در زمینه های اسکالپ، میکروپیگمنتیشن و زیبایی در خدمت شماست

آدرس

سعادت آباد خ پنجم ساختمان ماکان ط5 واحد 9

021-88684192

info@scalpiranian.com

09125720237

شنبه تاپنجشنبه 9 صبح الی 20

Whatsapp Premium

Hi! Click one of our representatives below to chat on WhatsApp or send us email to mohamad.behravan@gmail.com

چت در واتس اپ
Close and go back to page